Příležitosti - tvorba a správa obchodních procesů

Pokud poprvé vstoupíte do Příležitostí, je nutné nejprve nastavit obchodní proces (pipeline). Jedná se o jeden z možných prodejních procesů, kterým prodáváte své zboží či služby zákazníkům. Procesů můžete nastavit více, záleží na konkrétních podmínkách ve vaší firmě. Každý proces má určité stavy, které si sami nastavíte.

Nastavení obchodního procesu

V Onlinestar - CRM - Příležitosti klikněte na "Nastavení obchodního procesu".

Pokračujte a vytvořte si obchodní proces.

Název obchodního procesu - zvolte si název do pole Název obchodního procesu - např. prodej call centrum, klíčová zákazníci, obchodní zástupce, prodej, opravy .. To vše podle aktuální situace ve vaší firmě. 

Stavy - nastavte si jednotlivé stavy, které nastávají, když obchod uzavíráte. Onlinestar vám nabízí univerzální přednastavené názvy stavů, jednotlivé názvy můžete přepsat. Jednotlivé stavy jste také smazat (křížkem vpravo), lze také další stavy přidat tlačítem "+Přidat fázi". Každý stav má ve sloupci "Blízká pravděpodobnost" nastavena %, která představují stupeň, ve kterém se sjednání obchodu nachází. Tato % si můžete také nastavit dle vlastního uvážení a situace ve vašem obchodním odděleni.

Jakmile budete s nastavením spokojeni, volbu potvrďte tlačítkem Uložit. 

 

Správa obchodních procesů

Otevřete v levém menu v části CRM volbu Příležitosti. V pravé části volíte, jak si přejete vytvořené příležitosti zobrazit (modře zvýrazněné ikony - dlaždice a řádky). Pokud zvolíte zobrazení "po stavech" (dlaždice), lze v okýnku vpravo (zvýrazněno zeleně) vidět, jaký obchodní proces máte aktuálně otevřený. Pokud menu rozbalíte, můžete mezi jednotlivými procesy přecházet. Také uvidíte přehled všech vytvořených procesů a můžete otevřít Správu obchodních procesů..

Ve Správě obchodních procesů můžete přidat další obchodní proces, upravit stávající procesy nebo je úplně odstranit.