Nastavení AI asistenta - osobnost (1)
Počáteční nastavení AI Chat asistenta není složité. Je však nutné se při nastavením zamyslet nad tím, jakým způsobem chcete s potenciálními zákazníky komunikovat a poté Vaše představy promítnout do pokynů.
Základní nastavení:
KROK 1 - Nastavení osobnosti AI asistenta
KROK 2 - Nastavení znalostní báze, tj. z jakých zdrojů bude AI asistent čerpat informace pro své odpovědi
KROK 3 - Personalizace AI asistenta, jakou tvář a jméno bude mít
KROK 4 - Testování a trénování AI asistenta
KROK 5 - Umístění chatu na webové stránky
Tato část je velice důležitá. Říká se jí prompt - definuje, jakým stylem má AI Chat asistent komunikovat s uživateli. Tj. zda jim má vykat či tykat, zda použít formální tón nebo spíše ležérní, v jakém jazyce má komunikovat, na jaké aspekty upozorňovat, případně co zjišťovat od uživatelů apod.. Je tedy potřeba AI nastavit, aby se chovala v souladu s komunikační strategií vaší firmy.
Nastavení osobnosti AI chat asistenta
1. Přihlaste se do my.onlinestar.cz, v levém menu rozbalte nabídku AI. Klikněte na "Schopnosti umělé inteligence" a zobrazí se přehled schopností, které má asistent nastaveny, a také můžete začít vytvářet schopnosti vašeho asistenta.
2. Pokračujte, klikněte na tlačítko "Vytvořit schopnost" v pravém horním rohu (zvýrazněno červeně).
Novou schopnost asistenta pojmenujte (Název), do Popisu napište, k čemu tato schopnost je. Jedná se o Váš interní popisek určený pro lepší orientaci mezi schopnostmi. Dále do části "Výzva (prompt)" vepište pokyny pro AI, jak se má chovat. Těmito pokyny se bude AI asistent řídit a vytváříte jimi fakticky "osobnost" AI asistenta. Nastavení je nutné provést pomocí pokynů. Používá se prostý text nebo formát "markdown".
Tipy - pokyny, které můžete použít:
- Nastavte "osobnost" asistenta - zda má o sobě hovořit v ženském nebo mužském rodu, zda má vykat nebo tykat. Jakým jazykem má primárně komunikovat.
- Nastavte, zda má zjišťovat, jestli uživatel používá Vaše výrobky nebo služby? Položte další detailnější otázky, například zda se uživatel nachází v obslužné oblasti.
- Popište, kdy by měl asistent AI někoho nasměrovat na odkaz, například když si chce zarezervovat schůzku, nebo kde lze objednat Vaše služby či produkty.
- Navrhněte, jakým způsobem získat kontaktní údaje o uživateli - například požádejte o telefonní číslo i e-mailovou adresu.
- Požádejte o další kontaktní informace; tato pole budou přidána ke kontaktu, pokud budou nalezena v konverzaci: Křestní jméno, Příjmení, Telefonní číslo, E-mailová adresa, Město atd.
Poznámka: Pokud provedete jakékoli změny asistenta, důkladně je vždy otestujte, protože nové pokyny mohou mít nezamýšlené důsledky pro chování vašeho asistenta AI.
Nástroje
Pro schopnost můžete zvolit také nástroje. Klikněte na "+Přidat nástroj".
Můžete zvolit z připravených nástrojů. Např. nástroj "Book Meeting" vám umožní, aby AI asistent sjednával do vašeho kalendáře schůzky s lidmi, se kterými komunikuje a kteří projeví zájem o schůzku.
Můžete si také vytvořit nový nástroj - zvolte "+ Nový nástroj" se schopností, kterou si připravíte na míru.
Nastavení potvrďte tlačítkem Uložit.
V nastavení Vašeho AI Chat asistenta pokračujte KROKEM 2 - Nastavení znalostní báze.