Nastavení AI asistenta - osobnost (1)

Počáteční nastavení AI Chat asistenta není složité. Je však nutné se při nastavením zamyslet nad tím, jakým způsobem chcete s potenciálními zákazníky komunikovat a poté Vaše představy promítnout do pokynů.

Základní nastavení:

KROK 1 - Nastavení osobnosti AI asistenta

KROK 2 - Nastavení znalostní báze, tj. z jakých zdrojů bude AI asistent čerpat informace pro své odpovědi

KROK 3 - Personalizace AI asistenta, jakou tvář a jméno bude mít

KROK 4 - Testování a trénování AI asistenta

KROK 5 - Umístění chatu na webové stránky

 

Tato část je velice důležitá. Říká se jí prompt - definuje, jakým stylem má AI Chat asistent komunikovat s uživateli. Tj. zda jim má vykat či tykat, zda použít formální tón nebo spíše ležérní, v jakém jazyce má komunikovat, na jaké aspekty upozorňovat, případně co zjišťovat od uživatelů apod.. Je tedy potřeba AI nastavit, aby se chovala v souladu s komunikační strategií vaší firmy. 

Nastavení osobnosti AI chat asistenta

1. Přihlaste se do my.onlinestar.cz, v levém menu rozbalte nabídku AI. Klikněte na "Asistenti AI" a zobrazí se nabídka asistentů.

 

2. Pokračujte, u asistenta "Chat Receptionist" klikněte na tlačítko Konfigurovat.

 

3. V části "Profil" naleznete sekci Účel. Zde definujte roli a pravidla chování vaší umělé inteligence. Ukázku, jak mohou taková pravidla vypadat, naleznete předvyplněnou v angličtině.

Nastavení je nutné provést pomocí pokynů. Používá se prostý text nebo formát "markdown".

Tipy - pokyny, které můžete použít:

  • Nastavte "osobnost" asistenta - zda má o sobě hovořit v ženském nebo mužském rodu, zda má vykat nebo tykat. Jakým jazykem má primárně komunikovat. 
  • Nastavte, zda má zjišťovat, jestli uživatel používá Vaše výrobky nebo služby? Položte další detailnější otázky, například zda se uživatel nachází v obslužné oblasti.
  • Popište, kdy by měl asistent AI někoho nasměrovat na odkaz, například když si chce zarezervovat schůzku, nebo kde lze objednat Vaše služby či produkty.
  • Navrhněte, jakým způsobem získat kontaktní údaje o uživateli - například požádejte o telefonní číslo i e-mailovou adresu.
  • Požádejte o další kontaktní informace; tato pole budou přidána ke kontaktu, pokud budou nalezena v konverzaci: Křestní jméno, Příjmení, Telefonní číslo, E-mailová adresa, Město atd.
     

Poznámka: Pokud provedete jakékoli změny asistenta, důkladně je vždy otestujte, protože nové pokyny mohou mít nezamýšlené důsledky pro chování vašeho asistenta AI.

 

Schopnosti

V části schopnosti je automaticky přednastavená základní schopnost - Sběr příležitostí (Lead capture). Chat asistent se bude při rozhovoru s uživatelem snažit o sběr jeho kontaktních údajů, především jméno, e-mail či telefonní číslo. Vy dále můžete uživatele kontaktovat a rozvíjet tak vztahy nebo mu nabídnou vaše služby či produkty.

V části Schopnosti naleznete tlačítko "+ Přidat pokyny". Pokud ho zvolíte, můžete vašemu chat asistentovi přidat další schopnosti. 

Pokud si přejete, aby vám chat domlouval s uživateli schůzky, poté prosím přidejte "Book appointments in calendar". Poté je nutné v rozbalovacím menu "Vyberte odkaz na událost, kterou chcete rezervovat" vybrat událost (kalendář), do kterého si přejete schůzky rezervovat. Pro detailnější porozumění a nastavení této funkcionality prosím vyhledejte nápovědu CRM modulu, část "Moje schůzky".

Nastavení potvrďte tlačítkem Uložit.

V nastavení Vašeho AI Chat asistenta pokračujte KROKEM 2 - Nastavení znalostní báze.