Jak nastavit AI Chat Asistenta (KROK 1)
Počáteční nastavení AI Chat asistenta není složité. Je však nutné se při nastavení zamyslet nad tím, jakým způsobem chcete s potenciálními zákazníky komunikovat a poté Vaše představy nastavit.
Co je tedy třeba udělat:
KROK 1 - nastavit základní parametry AI Chat asistenta (tento článek)
KROK 2 - naučit svého AI Chat asistenta, jak s uživateli komunikovat
KROK 3 - nastavit tzv. znalostní bází, webové stránky, napříč kterými bude AI Chat asistent hledat odpovědi na dotazy
KROK 4 - umístit widget na své webové stránky, tj. umístit chat na váš web
KROK 1 - Základní parametry nastavení AI Chat asistenta
1. Přihlaste se do my.onlinestar.cz, v levém menu rozbalte nabídku AI. Klikněte na "Asistenti AI" a zobrazí se nabídka asistentů.
2. Pokračujte, u asistenta "Chat Receptionist" klikněte na tlačítko Konfigurovat.
3. Dostáváme se k samotnému nastavení chatovacího asistenta.
3 a) Nastavte obrázek, který se bude zobrazovat u chatu zobrazovat. Doporučujeme animovaný obličej, aby bylo uživateli patrné, že komunikuje s chatbotem. Pokud si žádný obrázek nechcete zvolit, nic se neděje, chat bude fungovat i bez obrázku.
Klikněte na zelený kruh, rozbalí se menu s vložením obrázku z Vašeho počítače.
3 b) Nastavte jméno, jak se bude Váš AI Chat asistent jmenovat. Pokud jméno nevyplníte, zůstane automaticky nastaveno "Recepční chatu".
Klikněte do pole a vepište název Vašeho chatovacího asistenta, např. Aneta, Albert, Web Asistent, Asistent chatu apod.
3 c) Konfigurace webového chatu - zde můžete nastavit více Kanálů chatu, jedná se především o název chatu a jeho desing.
Pokud máte od nás zakoupený produkt "AI chat asistent", můžete umístit chatovací okno na vaše webové stránky, zvolte tedy Nastavení s názvem vaší firmy, na obrázku se jedná o modrý obdélník a firmu "Online Star - internal".
Pokud produkt "AI chat asistent" nemáte zakoupený, můžete nastavit vzhled chatovacího okna, které se zobrazí ve Firemní vizitce Onlinestar. Klikněte na Nastavení u "My listing Chat Widget" (zvýrazněno fialově). Kde vizitku naleznete? V Onlinestar - Local Star - Začít - Firemní vizitka - Zobrazit firemní vizitku. Jedná se o velmi jednoduchou webovou stránku se základními údaji o Vaší firmě, které máte vyplněny v Onlinestar.
Po kliknutí na Nastavení pokračujte pro jednotlivé kanály:
Pole Název widgetu - Do pole vepište Váš interní unikátní název pro tento widget
Pole Uvítací pozdrav a Počáteční zpráva AI
Doplňte prosím text uvítacího pozdravu. Např. Dobrý den, jak Vám můžeme pomoci? Maximální délka je 70 znaků.
Je také možné volitelně zvolit Počáteční zprávu AI - recepční AI uživateli pošle úvodní zprávu, když poprvé chat otevře. Toto zvolíte zaškrtnutím políčka "Počáteční zpráva AI" a vyplněním textu zprávy.
Po celou dobu můžete vpravo sledovat, jaký vzhled chatovacímu oknu dáváte.
Vzhled - zde si můžete okno chatu přizpůsobit grafickým potřebám vaší firmy a opět vpravo na ukázce okna sledovat, jak změny budou vypadat.
U vzhledu lze měnit:
- barva chatovacího okna - v ukázce šedá
- barva textu na šedém poli - lze zvolit bílé nebo černé písmo
- Barva tlačítka "Odeslat" - v ukázce modrá
- Barva textu tlačítka "Odeslat" - bílá nebo tmavá
- Poloha chatovacího okna - dolní roh vlevo nebo vpravo
4. Primární cíl - nastavuje se pro všechna chatovací okna
V nastavení je potřeba také uvést, co má býti hlavním cílem pro web chat. Vybírat můžete ze dvou variant nastavení:
- přejete si, aby chat při konverzaci získával kontaktních údaje od uživatelů, se kterými si píše, především jméno, e-mail či telefonní číslo. Poté v části Cíle a pokyny zaškrtněte myší jako Primární cíl volbu "Zachyťte informace o leadu".
- přejete si, aby vám chat domlouval s uživatelem schůzku, poté prosím zaškrtněte myší možnost "Rezervujte si schůzky". Poté je nutné v rozbalovacím menu "Vyberte odkaz na událost, kterou chcete rezervovat" vybrat událost (kalendář), do kterého si přejete schůzky rezervovat. Pro detailnější porozumění a nastavení této funkcionality prosím vyhledejte nápovědu CRM modulu, část "Moje schůzky".
Změny potvrďte tlačítkem Uložit.
V nastavení Vašeho AI Chat asistenta pokračujte KROKEM 2 - Naučte AI, jak se má chovat.