Jak má AI Chat asistent komunikovat? (KROK 2)
Počáteční nastavení AI Chat asistenta není složité. Je však nutné se při nastavení zamyslet nad tím, jakým způsobem chcete s potenciálními zákazníky komunikovat a poté Vaše představy nastavit.
Co je tedy třeba udělat:
KROK 1 - nastavit základní parametry AI Chat asistenta
KROK 2 - naučit svého AI Chat asistenta, jak má s uživateli komunikovat (tento článek)
KROK 3 - nastavit tzv. znalostní bází, webové stránky, napříč kterými bude AI Chat asistent hledat odpovědi na dotazy
KROK 4 - umístit widget na své webové stránky
KROK 2 - Jakým stylem má AI Chat asistent komunikovat s uživateli?
Tato část je velice důležitá. Říká se jí prompt - definuje, jakým stylem má AI Chat asistent komunikovat s uživateli. Tj. zda jim má vykat či tykat, zda použít formální tón nebo spíše ležérní, v jakém jazyce má komunikovat, na jaké aspekty upozorňovat, případně co zjišťovat od uživatelů apod.. Je tedy potřeba AI nastavit, aby se chovala v souladu s komunikační strategií vaší firmy.
Nastavení je nutné provést pomocí pokynů. Používá se prostý text nebo formát "markdown".
Tipy - jaké pokyny, které můžete použít:
Nastavte "osobnost" asistenta - zda má o sobě hovořit v ženském nebo mužském rodu, zda má vykat nebo tykat. Jakým jazykem má primárně komunikovat.
Nastavte, zda má zjišťovat, jestli uživatel používá Vaše výrobky nebo služby? Položte další detailnější otázky, například zda se uživatel nachází v obslužné oblasti.
Popište, kdy by měl asistent AI někoho nasměrovat na odkaz, například když si chce zarezervovat schůzku, nebo kde lze objednat Vaše služby či produkty.
Navrhněte, jakým způsobem získat kontaktní údaje o uživateli - například požádejte o telefonní číslo i e-mailovou adresu.
Požádejte o další kontaktní informace; tato pole budou přidána ke kontaktu, pokud budou nalezena v konverzaci: Křestní jméno, Příjmení, Telefonní číslo, E-mailová adresa, Město atd.
Poznámka: Pokud provedete jakékoli změny asistenta, důkladně je vždy otestujte, protože nové pokyny mohou mít nezamýšlené důsledky pro chování vašeho asistenta AI.
Kde nastavit tyto pokyny?
1. Přihlaste se do my.onlinestar.cz, v levém menu rozbalte nabídku AI. Klikněte na "Asistenti AI" a zobrazí se nabídka asistentů.
2. Pokračujte, u asistenta "Chat Receptionist" klikněte na tlačítko Konfigurovat.
3. V části "Cíle a pokyny" v části "Doplňující pokyny a nástroje", klikněte na "Přidat pokyny".
4. Pokračujte kliknutím na "Nový pokyn".
5. Vyplňte jednotlivá pole s pokyny pro AI chat asistenta:
Název - název souboru pokynů (pokynů můžete vytvořit větší množství)
Popis - interní popis pokynu pro vás
Výzva (prompt) - zde vepište konkrétní pokyny, jak chcete, aby AI chat asistent komunikoval.
Nástroje - tato část nabízí velmi pokročilé nastavení pro IT specialisty, běžný uživatel nemusí s touto částí pracovat.
Nastavení potvrďte tlačítkem Uložit.
Ukázka, jak by mohly pokyny (prompt) vypadat:
Jsi AI asistent/ka firmy [Název]. Pomáhej zákazníkům najít informace o našich službách. Pokud si nejsi jistý/ jistá, předej dotaz kolegovi. Mluv stručně, přátelsky a jednoduše. Mluv o sobě v ženském rodě, vykej, používej primárně češtinu.
6. Poté, co pokyny vytvoříte, uvidíte přehled všech Vámi zadaných pokynů v části Doplňující pokyny a nástroje. V případě potřeby můžete vytvořit další pokyny.
V nastavení Vašeho AI Chat asistenta pokračujte KROKEM 3 - Vytvořte znalostní databázi.